donderdag 27 september 2007

Grote ergernissen en grote lol!

Wat hebben we gedaan vandaag? In de file gestaan! Meer niet! De ene file na de andere! We zijn er over uit. LA is geen stad voor ons. Het is hier niet leuk, er is geen gezelligheid. Straten lopen van zuid naar noord en van oost naar west, met 100 en meer stoplichten. Oja, en files... veel files.
Begrijp me niet verkeerd hoor. De eerste 100 meter rijden denk je van: "Goh, wat gaat het lekker vlotjes" en net als je dat gedacht hebt, dan begint het... Langzaamrijdend en stilstaand verkeer.

Nu hoor ik je denken: "Wat doe je daar dan?!". Nou, we waren hier wel met een reden, hoor. Namelijk: de LA Dodgers game! De LA Dodgers doen het erg goed op dit moment en wij wilden dat spektakel wel eens meemaken in zo'n stadion. Dus hebben we enkele maanden gelee al kaarten besteld. Okee, op dat moment was het nieuwe honkbalseizoen nog niet van start, maar we gingen natuurlijk wel voor spektakel.
We kwamen aardig gestresst aan in het stadion. Hoe dat kwam? Nou dat zal ik je vertellen...

De wedstrijd begon om 19.10 uur. Rare tijd, dat vond ik ook, maar we hadden geen keus. Nu is LA natuurlijk verbazingwekkend groot, dus we gingen op tijd de deur uit. Om een uur of 5 zaten we helemaal klaar in de auto en gingen we op weg naar Dodger Stadium aan de andere kant van LA.
Na zo'n 2 uur fileleed, kwamen we eindelijk bij de parkeerplaats waar we konden aansluiten om de parkeerwachter te betalen. Ondertussen spotte ik dat Monique (de geldbewaker) erg zenuwachtig in haar zakken aan het zoeken was en ik begon al een beetje ongerust te worden. En ja hoor, daar kwam het hoge woord eruit: "Ik hoop dat je met Visa kunt betalen", dus ik trek mijn blauwe kaart, die ik altijd feilloos weet te vinden en wil 'm aan de parkeerwacht geven. Nu kun je in Amerika werkelijk alles betalen met je creditcard (zelfs de wasstraat), maar hier namen ze alleen cash! Ik geloofde mijn oren niet! "Alleen cash?!" vroeg ik nog met een zielig stemmetje, maar de dame liet zich niet vermurwen. We moesten terug... En terwijl voor ons en voor ons alleen al het verkeer werd stilgelegd, hield Monique gelukkig het hoofd koel en vroeg nog waar we een geldautomaat konden vinden, terwijl ik al zei: "Vergeet het maar, dit wordt helemaal niks meer...".

Maar we moesten een paar keer links en een paar keer rechts, nog een keer links, Sunset Boulevard op en toen zagen we tot onze grote vreugde een geldautomaat! Monique sprong de auto uit, trok een sprint naar de automaat, schopte degene die er voor stond opzij, ramde haar bankpas op zo'n manier in de automaat, dat die spontaan flappen begon te spugen! Ze nam weer een sprint richting de auto, sprong erin (de deur stond al open) en op dat moment gaf ik plankgas, terug naar het stadion!

Daar aangekomen hebben we een andere parkeerwacht betaald, de auto geparkeerd op een parkeerplaats waar je U tegen zegt (goed onthouden welk nummer, want ook die kennen we al).

Vervolgens waren we er nog niet, want omdat wij internationaal kaarten hebben gekocht, moet je die ter plekke ophalen. Dit noemen ze hier 'Will call'. Dus op zoek naar dit afhaalpunt. Die hadden we snel gevonden en vanaf dat moment gingen alle deuren voor ons open.
We werden netjes doorverwezen naar onze ingang, hebben 2 hotdogs en een paar liter cola gehaald en gingen op zoek naar onze plaatsen.

De wedstrijd was inmiddels al begonnen, maar dat maakt hier echt geen fluit uit hoor. Je komt namelijk niet voor een wedstrijd, je komt voor entertainment! De wedstrijd is maar bijzaak.
Je begrijpt het al, wij keken onze ogen uit. Maar we kwamen voor de wedstrijd en die hebben we gezien. Je weet niet wat je meemaakt op het moment dat het thuis team een punt scoort. En je weet helemaal niet wat je meemaakt op het moment dat er een homerun wordt geslagen! Jaja, we hebben het allemaal gezien. Het was een leuke wedstrijd, best spannend en 3 uur later liepen we het stadion weer uit.

Oja, de Dodgers speelden tegen de Colorado Rockies en dat de Dodgers hebben verloren, vergeten we voor het gemak!

1 opmerking:

Anoniem zei

Naar LA voor een honkbalwedstrijd. Daar kan je in Nederland ook naar kijken hoor? Ik zou nietweten waarom je het zou willen maar het kan wel. Maar goed, ieder zijn ding. Nou alleen de spectaculaire foto's nog...

JP